Views: 0
Vždy sa verilo, že mudrci, ktorí prišli uctievať práve narodeného Ježiša Krista, prišli z východu, odkiaľsi z Mezopotámie. Odkiaľ sa táto informácia vzala, nevie s istotou potvrdiť nikto. Zrejme ide o domnienku. Tiež sa verí a nespochybňuje sa, že išlo o mužských mudrcov, troch mužov.
Kresťania v XIV-XV storočí si to však nemysleli. Zrejme vedeli viac, ako vieme my. Na obrazoch v XIV-XV storočí umelci vždy zobrazovali jedného z mudrcov ako ženu. Zvláštne, však?
Buď si umelci niečo vyfantazírovali, alebo vedeli to, čo sa nám dnes z nejakého dôvodu zatajuje. Že si záujmové skupiny menia dejiny, to už je dávno potvrdené. Takže vráťme sa späť k umelcom spomínaného obdobia. Aby všetci umelci zrazu začali takto fantazírovať a zobrazovať na obrazoch a súsošiach jedného z mudrcov ako ženu, je výrazne nepravdepodobné. Takže pripusťme aspoň na chvíľu, že to mohla byť žena. Pozrime sa bližšie na takéto staré obrázky.
![](https://i0.wp.com/zijemevedome.sk/wp-content/uploads/2021/11/01.jpg?resize=835%2C843)
Tento obraz zobrazuje troch mudrcov, ktorí sa prišli pokloniť narodenému Kristovi. Vidíme jedného z mudrcov, ktorý uctieva Krista a dáva mu dary. Ďalší dvaja stoja za nimi. A jeden z mudrcov je žena. Ďalší mudrc, ktorý stojí so ženou, má na sebe korunu, zrejme kráľovskú. Možno je to nejaký kráľ? Muž a žena múdri muži stoja vedľa seba, zjavne sú si blízki, a ten druhý, starší, uctieva Krista.
![](https://i0.wp.com/zijemevedome.sk/wp-content/uploads/2021/11/02.jpg?resize=582%2C831)
Pozrime sa na nasledujúci obrázok. Na tejto ikone opäť vidíme, že umelec zobrazil jedného z mudrcov ako ženu. A opäť vidíme, že starší z nich uctieva Krista a ďalší dvaja stoja za ním, blízko seba. V tomto prípade sa potvrdzuje myšlienka, že títo dvaja mudrci spolu úzko súvisia. Mudrc stojaci vzadu je oblečený v kráľovských šatách, hoci bez koruny. Ale jeho oblečenie vyčnieva z davu.
![](https://i0.wp.com/zijemevedome.sk/wp-content/uploads/2021/11/03.jpg?resize=836%2C506)
Toto je obraz jednej z vitráží katedrály v Kolíne nad Rýnom v Nemecku. Opäť tu vidíme mudrcov, ktorí sa prišli pokloniť narodenému Kristovi. Podľa všetkého je jedným z mudrcov žena. Okrem toho má na sebe kráľovskú korunu, ďalší mudrc tiež kráľovskú korunu. Pravda, stoja tu oddelene. A opäť vidíme staršieho mudrca, ktorý uctieva Krista a obdarúva Ho darmi. Zaujímavosťou je, že matka Krista Mária je zobrazovaná aj s kráľovskou korunou na hlave.
![](https://i0.wp.com/zijemevedome.sk/wp-content/uploads/2021/11/04.jpg?resize=587%2C646)
Na tomto obrázku opäť vidíme, že umelec zobrazil jedného z mudrcov ako ženu oblečenú vo veľmi bohatých šatách. Navyše je oblečená v teplom oblečení (veľmi zaujímavé). Vedľa nej je ďalší mudrc s kráľovskou korunou na hlave. A tu vidíme staršieho mudrca, ktorý uctieva Krista, a dvaja ďalší stoja za ním. Tento mudrc je tu zobrazený s mečom na opasku. Možno rytierskeho rádu, možno vojak a tiež je oblečený v bohatých šatách, tiež teplých. Očividne nie je leto vonku (bolo to v decembri).
![](https://i0.wp.com/zijemevedome.sk/wp-content/uploads/2021/11/05.jpg?resize=833%2C565)
Poďme diskutovať o poslednom obrázku(obr.5). Tento obraz je vytesaný na arche troch kráľov v katedrále v Kolíne nad Rýnom v Nemecku. Opäť tu vidíme, že jedným z mudrcov je žena. Vedľa nej opäť stojí mudrc s kráľovskou korunou na hlave. V zásade všetci tu s kráľovskými korunami na hlavách, dokonca aj Mária. Opäť vidíme staršieho mudrca uctievajúceho Krista, zatiaľ čo ďalší dvaja stoja blízko seba za uctievajúcim mudrcom. Všetci sú oblečení v kráľovských šatách. Zaujímavé je, že sú tu dokonca podpísané mená všetkých osôb, ktoré sa zúčastňujú na uctievaní Krista. Skúsme si tieto mená prečítať.
Vľavo nad mudrcom je latinsky napísané: BALTASAR.
Nad ženou je napísané: MELHIOR.
Nad uctievajúcim mudrcom je napísané: GASPAR.
Nevyzerá „BALTASAR“, ak odstránime samohlásky – BLTSR (VLTSR) – ako VLaD Tsar, alebo Vladimir Tsar? A žena MLHR (MLHR) – MALKA, MALUSHA? Malka bola matkou Vladimíra v histórii Ruska. Kto je tretí mudrc? V staroveku ľudia veľmi často obracali slová a mená podľa toho. Ak prečítame meno tretieho mudrca z druhého konca, dostaneme RAPSAG. Meno Rabshak sa nachádza v Biblii (Izaiáš 36:2, 2. Kráľov 18:17). Ako Rabsaka od staroveku zobrazovali umelci ako mudrca pri narodení Krista? Alebo je to jeho menovec?
* Слева над мудрецом написано на латыни: BALTASAR. Над женщиной написано: MELHIOR. Над поклоняющимся мудрецом написано: GASPAR. Не похоже ли «BALTASAR», если уберем гласные — BLTSR (ВЛТСР), — на ВЛаД ЦаРь, или же Владимир Царь? А женщина MLHR (МЛХР) — МаЛКа, МаЛуШа? Малка являлась матерью Владимира по истории Руси. Кто же третий мудрец? Очень часто в старинные времена люди переворачивали слова и имена соответственно. Если мы прочитаем имя третьего мудреца с другого конца, то получится RAPSAG. Имя Рабсак встречается в Библии (Исайя 36:2, 4 Царств 18:17). Как же Рабсак из глубокой древности изобразился художниками мудрецом при рождении Христа? Или же это его тезка?
![](https://i0.wp.com/zijemevedome.sk/wp-content/uploads/2021/11/05a.jpg?resize=836%2C606)
Ukazuje sa, že umelci poznali iný príbeh, ako poznáme dnes. Čo sa teda deje s našou históriou. Poznáme Pravdu? Alebo máme vymyté mozgy? Takto nám obyčajné staré obrazy môžu povedať niečo, o čom sme ani netušili...
ZDROJ: Objavené v útrobách internetu.